Friday, May 4, 2012

သတို႔သမီးရဲ့ ဒိုင္ယာရီ(၂ )

ပထမအပိုင္းထဲက အေၾကာင္းအရာတစ္ခ်ိဳ ႔ကို ၿပန္ေကာက္က္ရရင္ ဧရာ၀တီရဲ့ ၿပီးၿပည့္စံုတဲ့ အမည္နာမက ဂုဏ္ယူစရာပါ။တာပိန္ၿမစ္၊ ၿမစ္ငယ္ၿမစ္ ၊ -ေရႊလီၿမစ္၊ မူးၿမစ္၊ ခ်င္တြင္းၿမစ္တို႔ဟာ ဧရာ၀တီရဲ့ အေကာင္းဆံုးေထာက္တိုင္ ၿမစ္ၾကီးမ်ားအၿဖစ္နဲ႔ ဧရာ၀တီ ေရွ ႔ဆက္နိုင္ဖို႔ ပါ၀င္စီးေမ်ာၾကတယ္။ အဲ့လိုပါပဲ ေခ်ာင္းမၾကီးေခ်ာင္း၊ စလင္းေခ်ာင္း၊ မုန္းေခ်ာင္း၊ မန္းေခ်ာင္း၊ မင္းတုန္းေခ်ာင္း၊ ပင္းေခ်ာင္း၊ ယင္းေခ်ာင္း၊ ေဒါင္းေသေခ်ာင္းနဲ႔ ဗြက္ၾကီးေခ်ာင္းတို႔ဟာ ဧရာ၀တီရဲ့ ဂုဏ္ယူစရာမိသားစု၀င္ေတြပါ။ဆင္ဘိုရြာကစခဲ့တဲ့ (၃၆)မိုင္ရွည္လ်ားတဲ့ ပထမၿမစ္က်ဥ္း၊ စင္းကန္းရြာမွ သေဘာၤ၀င္းရြာအနီးထိ ခက္ခဲတဲ့ၿမစ္ေက်ာင္းကိုရွာေဖြရင္း (၁၈)မိုင္ရွည္လ်ားတဲ့ ဒုတိယၿမစ္က်ဥ္း၊ မလည္ရြာကေန ေရႊဘိုၿမိ့ဳအေရွ ႔ဘက္မွာရွိတဲ့ -ေက်ာက္ေၿမာင္း ၿမိ့ဳအထိ (၃၈)မိုင္အလ်ားနဲ႔ ပင္ပန္းတဲ့ခရီးၾကမ္းနဲ႔ တတိယၿမစ္က်ဥ္းတို႔ကို ၿဖတ္ေက်ာ္တဲ့အခ်ိန္ေတြဟာ ဧရာ၀တီရဲ့ ပင္ပန္း ဆင္းရဲတဲ့ကာလေတြပါ။ ၿမန္မာနိုင္ငံ စုစုေပါင္းအက်ယ္အ၀န္းရဲ့ (၆၁)ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ကိုလည္း ဧရာ၀တီရဲ့အရိပ္ေတြနဲ႔ ဖံုးလႊမ္းထားပါတယ္..။ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီေလာက္အေၾကာင္းအရာတစ္ခ်ိဳ ႔နဲ႔ ဧရာ၀တီကို အမႊန္းတင္ေနတာလားဆိုၿပီး အေမးရွိလာရင္ေတာ့ ၿမန္မာနိုင္ငံရဲ့သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ အသံုးေတာ္ ခံခဲ့တဲ့ သူမအေၾကာင္းကို ဆက္ေၿပာပါရေစအံုး...

ရာဇ၀င္ထဲက သတို႔သမီးအေၾကာင္း..
အဲ့ဒီၿမစ္ၾကီးထဲမွာ ပထမနိုင္ငံေတာ္ ပုဂံေခတ္မွေနၿပီး ေနာက္ဆံုး ကုန္းေဘာင္ေခတ္အထိ ပေဒသရာဇ္စနစ္ရဲ့ ေသြးသစၥာရာဇ၀င္ေတြ ရွိတယ္။ ၿမစ္ၿပင္ထဲကို ေသခ်ာငံု႔ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ.။ပုဂံေခတ္မွာ ဂၽြန္းစစ္သည္ တစ္သိန္းအားနဲ႔ညီမွ်တဲ့ ေညာင္ဦးဖီးဆိုတဲ့သူရဲေကာင္း ဧရာ၀တီၿမစ္ကမ္း နွစ္ဖက္ကို မေမာနိုင္မပန္းနိုင္ လက္ပစ္ကူးခတ္ေနတာ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။နားနွစ္ဖက္ကိုစြင့္ၿပီး ေရစီးနဲ႔အတူ နားေထာင္ၾကည့္လိုက္ရင္ ၿမန္မာ့သမိုင္းမွာ စစ္မက္အလိုလားဆံုး ဟံသာ၀တီဘုရင္ ရာဇာဓိရာဇ္ရဲ့ ၾကံဳး၀ါးသံေတြကို ပီပီသသၾကားနိုင္ပါေသးတယ္။ မြန္-ၿမန္မာစစ္ပြဲေတြလို႔ လူသိမ်ားခဲ့တဲ့ အင္း၀-ဟံသာ၀တီ အနွစ္ေလးဆယ္စစ္ပြဲ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ စေတးခဲ့တဲ့အသက္ေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ တိတ္တိတ္ေလးငိုရႈိုက္ရင္း စစ္ခ်ီတက္ရာလမ္းေၾကာင္းၾကီးအၿဖစ္ နွစ္ေပါင္းေလးဆယ္တိုင္တိုင္ အသံုးေတာ္ခံခဲ့တာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ သတို႔သမီးပါ။ၿမစ္ကမ္းေပၚမွာရွိတဲ့ ၿပည္ၿမိ့ဳဟာ သူတို႔ေတြရဲ့ ေရွ ႔တန္း စစ္မ်က္နွာၿပင္ ၿဖစ္ခဲ့တဲ့ၿမိ့ဳပါ။ရွင္ရဲထြဋ္က ဒုတိယနိုင္ငံေတာ္ကိုတည္ေထာင္ဖို႔ ၾကိဳးစားေတာ့ အထက္ၿမန္မာနိုင္ငံကို သိမ္းပိုက္ဖို႔ၾကိဳးစားရာမွာ ဧရာ၀တီၿမစ္က  စစ္ခ်ီလမ္းေၾကာင္းအၿဖစ္ အားတက္သေရာ အဓိကကူညီေပးခဲ့တာပါ။ေညာင္ရမ္းေခတ္ဦးမင္းမ်ားၿဖစ္တဲ့ အေနာက္ဘက္လြန္မင္းနဲ႔ သာလြန္မင္းတို႔ဟာ ဧရာ၀တီၿမစ္ကို စုန္ဆင္းသြားလာခဲ့ၾကတယ္။ကုန္းေဘာင္ရာဇ၀င္တစ္ေလွ်ာက္လံုး နယ္ခ်ဲ ႔ေတြကို ခုခံ ခဲ့တဲ့ေနရာမွာ ၿမစ္ရိုးတစ္ေလွ်ာက္ ခံတပ္ေတြၿဖစ္တဲ့ မင္းလွနဲ႔ အင္း၀ခံတပ္တို႔ဟာ ဧရာ၀တီရဲ့မွတ္တိုင္ေတြၿဖစ္ၿပီး အလြန္နာမည္ေက်ာ္ခဲ့ပါတယ္။

စာဖတ္သူ မ်က္ေတာင္မခတ္လိုက္ပါနဲ႔.။ၿမစ္ေၾကာင္းထဲကို ေသခ်ာစိုက္ၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ ဦးနာေအာက္ရဲ့ေလွငယ္နဲ႔ နယ္ခ်ဲ ႔သေဘၤာ စီးခ်င္းထိုးခဲ့တဲ့ ပံုရိပ္ေတြဟာ ဧရာ၀တီရဲ့ၿမစ္ၿပင္က်ယ္မွာ မေပ်ာက္ကြယ္ေသးပါဘူး။နယ္ခ်ဲ ႔ေသြးေတြေပစြန္းေနတဲ့ ၿမန္မာ့ဓါးေတြကို သူ႔ေရစီးနဲ႔ေဆးေက်ာေပး ခဲ့ၿပီး  ဖက္ဆစ္တို႔ရဲ့ သခ်ၤဳိင္းအၿဖစ္ သူ႔ကိုယ္သူ ေက်ေက်နပ္နပ္ၾကီး စေတးေပးခဲ့တဲ့တာ ဧရာ၀တီပါ။ၿမန္မာနိုင္ငံမရွိခင္ကတည္းကေန ပထမ နိုင္ငံေတာ္၊ ဒုတိယ နိုင္ငံေတာ္၊ တတိယနိုင္ငံေတာ္ဆိုတဲ့ ေခတ္သံုးေခတ္ရဲ့ အတိတ္ကၿဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့အရာအားလံုးကို သိရွိမွတ္သားခဲ့တဲ့ တစ္ဦးတည္းေသာ မ်က္ၿမင္ သက္ေသဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့သတို႔သမီး ဧရာ၀တီပါ။

 အိပ္ယာ၀င္ပံုၿပင္ေတြက သတို႔သမီး.. 
ဒီေလာက္နဲ႔ မလံုေလာက္နိုင္ေသးရင္ ဧရာ၀တီရဲ့အိပ္ယာ၀င္ပံုၿပင္ေတြ နားေထာင္ပါအံုး စာဖတ္သူ..။
ရေသ့ၾကီးရဲ့သမီးေတာ္ ေဗဒါရီဆိုတဲ့ လံုမပ်ိဳေလးတစ္ေယာက္ အပ္ေပါက္ယာေလာက္သာ အေပါက္ေဖာက္ထားတဲ့ ဘူးသီးေၿခာက္ထဲကို ဧရာ၀တီ ၿမစ္ေရေတြ တစ္စက္ခ်င္းစစ္ယူေနတဲ့ ပံုၿပင္ကိုၾကားခဲ့ဘူးမွာပါ။ၿမစ္ၾကီးထဲမွာ မဟာသမၻ၀၊ စူဠာသမၻ၀ မ်က္မၿမင္ညီေနာင္ ေဖာင္တစ္စီးနဲ႔ ကမ္းမၿမင္ လမ္းမၿမင္ ရြက္လႊင့္ေနရင္း ၿမစ္ၾကီးထဲကို ကိုင္းက်ေနတဲ့ စစ္ပင္ၾကီးေပၚက စႏၵမုခိဘီလူးမေၾကာင့္ သူတို႔မ်က္လံုးေတြ ၿပန္ၿမင္ခဲ့ရတယ္။ ဧရာ၀တီ ၿမစ္ေပၚကိုင္းက်ေနတဲ့ အဲ့ဒီစစ္ပင္ၾကီးကိုအမွီၿပဳၿပီး အဲ့ေနရာကို စစ္ကိုင္း(အခု စစ္ကိုင္းတိုင္း) လို႔ေခၚခဲ့တယ္။ မ်က္စိၿမင္သြားတဲ့မင္းသားနွစ္ပါး လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ရင္း ေဗဒါရီမင္းသမီးနဲ႔ေတြ႔ၾကတယ္။အဲ့ဒီမွာ မင္းသားအၾကီး မဟာသမၻ၀က ေဗဒါရီရဲ့ ဗူးသီးေၿခာက္ရဲ့အပ္ေပါက္ရာကို သံလ်က္နဲ႔ ခ်ဲ ႔ထြင္ေပးၿပီး ဧရာၿမစ္ေရကို အလြယ္တကူခပ္ေစတယ္။ေဗဒါရီက မင္းသားနွစ္ပါးကို ရေသ့ၾကီးရဲ့ ေက်ာင္းသခၤန္းကို ေခၚသြားၿပီး အေၾကာင္းစံု ရွင္း ၿပတဲ့အခါ မင္းသားနွစ္ပါးဟာ ရေသ့ၾကီးရဲ့ တူေတာ္ေတြၿဖစ္ေနတာကို သိရွိရၿပန္တယ္။အဲ့တာနဲ႔ မင္းသားအၾကီး မဟာသမၻ၀ကို ေဗဒါရီနဲ႔ ေပါင္း ဖက္ေပးၿပီး ရေသ့ၿမိ့ဳကိုတည္ေထာင္ စိုးစံေစခဲ့တယ္။ဒီပံုၿပင္ကိုအက်ယ္ထပ္ခ်ဲ ႔ရရင္ စကုတို႔ စလင္းတို႔ပါ ပါလာနိုင္ပါေသးတယ္။ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဧရာ၀တီရဲ့ တစ္ေထာင့္တစ္ညပံုၿပင္ေတြက တစ္ခုအပါအ၀င္ေပါ့။

ေနာက္ စာမ်က္နွာတစ္ရြက္ကို ဆက္ဖြင့္လိုက္ပါအံုးမိတ္ေဆြ..။ရာဇ၀င္ထဲမွာေတာ့ ခရစၥေတာ္မေပၚမွီ အနွစ္(၄၄၃)က ဧရာ၀တီၿမစ္ရိုးရဲ့ အလယ္ပိုင္း မွာ အံ့ၾသဘြယ္အေၾကာင္းအရာၾကီး (၅)မ်ိဳး ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ထိုအခ်င္းအရာ(၅)မ်ိဳးကေတာ့
(၁)အသံၾကီးစြာၿမည္လ်က္ ေၿမငလ်င္လႈပ္ခဲ့တယ္။
(၂)ဖိုးဥေမာင္အရပ္မွ ေရအိုင္ၾကီးတစ္အိုင္ ေပၚလာခဲ့တယ္။
(၃)စမံု၊ စၿမိတ္ၿမစ္နွစ္စင္း ရုတ္တရက္စီးဆင္းတယ္။
(၄)ပုပၸါားေတာင္ကလပ္ ေၿမကထြက္လာတယ္။
(၅)သေရာေခတၱရာပတ္၀န္းက်င္က ပင္လယ္ၿပင္ဟာ ခမ္းေၿခာက္သြားခဲ့တယ္..။
ဆိုၿပီး (၁၉၂၃)ခုနွစ္  အဂၤလိပ္ဘာသာၿပန္၊မွန္နန္းရာဇ၀င္ရဲ့ စာမ်က္နွာ(၇)မွာ ေဖာ္ၿပထားပါတယ္။ဒီထက္ပိုၿပီးလည္း ေသခ်ာတဲ့သမိုင္းအခ်က္အလက္ ကို မၿပနိုင္တာေၾကာင့္ ဒါဟာ ဧရာ၀တီၿမစ္ရဲ့ ၾကီးမားတဲ့ အိပ္ယာ၀င္ပံုၿပင္တစ္ခု ၿဖစ္သြားပါတယ္။ (ဒီကိစၥဟာလည္း အခ်က္အလက္သာၿပည့္စံုရင္ ၿငင္းခံုလို႔ေကာင္းမဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုပါပဲ။) 

ဆက္ၿပီးေတာ့ ၿမစ္ေရစီးသံနဲ႔အတူ အိပ္စက္ၾကည့္စမ္းပါ။ ကိုဘုန္းၾကြယ္ၿပန္အလာကို ၿမစိမ္းက ဧရာ၀တီကမ္းစပ္မွာ ထိုင္ေစာင့္ရင္း “ကိုဘုန္းၾကြယ္ လူညာၾကီးရယ္..သိုက္ဆရာကို ေလွေပၚတင္ကာရယ္”ဆိုတဲ့ ရင္နင့္ဖြယ္ လြမ္းေတးသီေနတဲ့အသံကို ကၽြန္ေတာ္တို႔နားနဲ႔ ဆတ္ဆတ္ၾကားရမွာပါ။ အဲ့ဒီလိုရာဇ၀င္ေတြ၊ အဲ့ဒီလို သမိုင္းေၾကာင္းပံုရိပ္ေတြ၊ အဲ့ဒီလို အိပ္ယာ၀င္ပံုၿပင္ေတြနဲ႔ ရင့္မွည့္ၿပည့္က်ပ္ေနတာ ဧရာ၀တီပါ..။ 

အတိတ္ကေန ဒီေန႔အထိ ၿမန္မာ့ရာဇ၀င္တစ္ခုလံုးရဲ့ ရဲရင့္မႈ နဲ႔ စည္းလံုးမႈ၊ ေအာင္ၿမင္မႈနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြမ်ားစြာကို ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရဘူးသလို ရက္စက္မႈနဲ႔ သစၥာမဲ့မႈ၊ ေသြးပ်က္ေၾကာက္ရြံမႈမ်ားစြာကို ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရတာ ဧရာ၀တီပါ။အမွန္တရားကို ထိန္းသိန္းေစာင့္ေရွာက္သူေတြကို ၾကံဳဘူးခဲ့သလို အမွန္တရား ကို ခ်ိဳးေဖာက္ဖ်က္ဆီးသူ အမ်ားၾကီးကို မွတ္တမ္းတင္ထားတာလည္း ဧရာ၀တီပါ။သူမေၿပာၿပတဲ့ အိပ္ယာ၀င္ပံုၿပင္ေတြထဲမွာ ဂုဏ္ယူစရာေတြရွိသလို သခၤန္းစာ ယူစရာေတြလည္း ေတြ႔ၾကရမွာပါ..။ဧရာ၀တီဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ အေတာ္ဆံုး သမိုင္းဆရာတစ္ေယာက္ၿဖစ္သလို အေကာင္းဆံုး အိပ္ယာ၀င္ပံုၿပင္ေတြ ေၿပာၿပတတ္တဲ့ ဆရာမတစ္ေယာက္ပါ။
 

အထက္မွာ ေရးသားခဲ့တဲ့သမိုင္းေၾကာင္းေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္ေၿပာၿပခဲ့တဲ့ အိပ္ယာ၀င္ပံုၿပင္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာထားသေလာက္၊ ရွာေဖြထား သေလာက္ပဲ ရွိေသးတာပါ။ဒါေလးေတြဟာ ဧရာ၀တီရဲ့ အပံုတစ္ေသာင္းပံု တစ္ပံုေတာင္ ရွိအံုးမယ္မထင္ပါဘူး..။ဒီလိုသမိုင္းေၾကာင္းရွိရံု၊ ဒီလို အိပ္ယာ၀င္ပံုၿပင္ေတြေလာက္နဲ႔ေတာ့ ဧရာ၀တီကို ခင္ဗ်ားတို႔အားလံုးရဲ့ မိခင္ၾကီး၊ ၿမန္မာ့ရာဇ၀င္ရဲ့ သတို႔သမီးတစ္ပါးပါလို႔တင္စားမယ္ဆိုရင္ လံုေလာက္ပါ့မလားလို႔ ေမးခြန္းထုတ္လာခဲ့ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ စာဖတ္သူကို  ဘယ္ေတာ့မွေပ်ာက္ကြယ္မသြားနိုင္တဲ့ ဧရာ၀တီရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ၿပတိုက္ၾကီးထဲ ေခၚသြားပါရေစအံုး....

ဆက္ပါအံုးမယ္ခင္ဗ်ား>>>

source: http://en.wikipedia.org 
         : http://wikimyanmar.co.cc/
         : http://forum.myanmar-technicians.org
         : http://mmcpcommunity.net
         : (ဆရာ) တိုက္စိုး- ဧရာ၀တီ
         : (ဆရာ) နတ္ႏြယ္- ၿမန္မာၿပည္ေၿမာက္ပိုင္း
         : ၿမင့္မိုးေအာင္- ဧရာ၀တီ
         : အိုးေ၀မ်ိဳး- မဟာသတို႔သမီး
         : ၿမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း အတြဲ (၁၅) 

ေလးစားစြာၿဖင့္...
ကိုရင္
26.04.2012,Thursday,
23:26 (GMT)

15 comments:

Anonymous said...

အဟားးး..တကယ္ဖတ္ရတာ ေကာင္းတယ္ကိုရင္..
ၿမစ္ဆံုစီမံကိန္းကို ဘာ့ေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္သင့္တယ္ ဆိုတာကုိ ဒီပိုစ့္နွစ္ခုကိုဖတ္ၿပီး နည္းနည္းေတာ့ သိလာတယ္ကိုရင္..ၿပီးရင္ PDF လုပ္ေပးဖို႔သာ မေမ့ပါနဲ႔ဗ်ာ.. အစအဆံုးၿပန္ရွယ္ခ်င္တယ္...

ေၾသာ္ ကိုရင္ေရ..ေက်ာင္းသားေတာင္းထားတာေလး လုပ္အံုးဗ်..မဟုတ္ရင္ နားပူတယ္.. :P

ေမာင္ဘုန္း said...

အားရာ ... စိတ္ဝင္စား စရာ ေတြ မ်ားလာၿပီ ဗ်ာ ... ေနာက္အဆက္ ကို ေမွ်ာ္ေနပါမယ္ ... ။

အလြမ္းျမိဳ႕ said...

ကိုရင္ေရ...မသိမတတ္ နားမလည္တာေလးေတြကို ခုလို သိတတ္နားလည္သူေတြ ရွင္းျပေတာ့ ငပိန္းမေလး သေဘာေတာ္ေပါက္လာပါျပီ။ အားေပးေနပါမယ္။


ခင္မင္တဲ့
အလြမ္း

Snow May said...

ဧရာ၀တီရဲ႕အေၾကာင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာနဲ႔ ေလ့လာျပီးေတာ့ ေရးထားတာ တကယ္စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းပါတယ္.. ေနာက္ထပ္အပိုင္းေတြလည္း ဆက္ဖတ္ဖို႔ ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ (ရူပါလန္းတဲ့ဘေလာ့ဂါေတြပဲ မန္႔သြားၾကတယ္ဆိုေတာ့ သာမီးလည္း ရူပါလန္းတဲ့အထဲပါသြားပီေပါ့ေနာ္ :D)

ပ်ိဳးယု၀သုန္ (Pyo Yu Wathone) said...

ေကာင္းတယ္ကိုုရင္ေရ.. မသိတာေလးေတြကိုု ေဝမွ်တဲ့အတြက္ ေက်းေက်း..

ခင္တဲ့
မမဝသုုန္

ခ်စ္စံအိမ္ said...

တကယ္ကုိသိသင့္တဲ့ပုိစ့္ေလးပါ ရွင္
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္
ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါမယ္..

AH said...

ဖတ္သင့္တယ္၊ ေတြးသင့္တယ္.... ကိုရင့္ကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္... ရွင္သန္မႈ႕အတြက္ မွ်ေ၀မႈ႕ ကို ဂုဏ္ယူမိပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။

စံပယ္ခ်ိဳ said...

ဧရာ၀တီ အေၾကာင္း ေသခ်ာသိရတယ္ တခါဖတ္တာနားမလည္လုိ႔ႏွစ္ခါဖတ္ရတယ္ကုိရင္ေရ
ေသခ်ာေလ႔လာျပီး ဒီပုိစ္႔ေလးေရးတဲ႔အတြက္ ေက်းေက်းပါ

ေႏြေတးရွင္ (မင္းဧရာ) said...

ျပတိုက္ထဲ ေခၚမွာဆိုလည္း ျမန္ျမန္ေခၚဗ်ာ
ေမွ်ာ္ရတာ ေမာလွတယ္။

အေတြးနက္လွ၏ နက္သေလာက္လည္း ေရးတတ္လွ၏ ။

Unknown said...

ဆက္လက္ ေမွ်ာ္ေနပါအံုးမယ္ ခင္မ်ား း)p

ပဥာက္ said...

သတို႔သမီးကေတာ႔ လွဆဲလွျမဲထင္ပါ႔

ညိမ္းႏိုင္ said...

ေကာင္းသဗ်....၊အပိုင္း၃ကိုေမ်ာ့ေနတယ္...။

Han Kyi said...

ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ရွာဖတ္ရရင္ မ်က္မွန္ပါ၀ါတိုးၿပီး ဇက္ေၾကာထိုးေနဦးမယ္...ကိုရင္ ျပဳစုထားတာေလးေတြၿပီးေအာင္ အသာေစာင့္ၿပီးမွ ပီဒီအက္လုပ္ၿပီး စတိုထဲထည့္သိမ္းထားလိုက္ေတာ့မယ္...

ဒါမ်ဳိး က်က်နနလုပ္ဖို႔ဆိုတာ ေစတနာေရာ ၀ါသနာပါလိုတဲ့အျပင္ အခ်ိန္ေတြလည္း တနင့္တပိုးႀကီး ရင္းရမွာ ေသခ်ာသေပါ့...ေက်းဇူးႀကီးလွပါေပရဲ႕ ကိုရင္ေရ...

လိေမၼာ္သီး တစ္ေသတၱာေလာက္ကို ၀ယ္ၿပီးဥာဏ္ပူေဇာ္ခ ေပးလိုက္ခ်င္ေသးတာ...ဂ်ာရစ္နဲ႔ နပန္းသတ္ရေအာင္လ္ို႔ း)

ၿဖိဳးဇာနည္ said...

အမွန္အတိုင္းေၿပာရရင္ ကိုယ္တို႔ ဧရာဝတီ
ၿမစ္ႀကီးအခုေလာက္ ႀကီးက်ယ္ခန္းနားမူ
ေတြန႔ဲအတူ သမိုင္းမွာ ထင္က်န္ေနခ႔ဲ
တာကို မသိရိုးအမွန္ပါ။ သိတာေတာ႔
ႀကီးက်ယ္ခန္းနားတယ္ သမိုင္းသြင္
တယ္ဒီေလာက္ပဲသိခ႔ဲရတာ။အခုမွ
အကုန္လံုးကို သိခြင္႔ရလိုက္တယ္

ႀကြားလိုက္ခ်င္စမ္းပါေသးတယ္
ဒါဟာ ကိုယ္တို႔နိုင္ငံရ႔ဲ အထင္ကရ
ဆိုတာ ေတြ႕တ႔ဲလူတိုင္းကို
လက္တို႕လိုက္ခ်င္ပါတယ္။

San San Htun said...

သမိုင္းကို ထံုးလိုေခ် ေရလိုေႏွာက္ၿပီး ဧရာဝတီပံုၿပင္ေတြ ေၿပာၿပသြားတယ္..ကိုရင့္အားထုတ္မႈကို ခ်ီးက်ဴးမိပါသည္..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...